به کار بردن از سنگ فیروزه در فیروزه کوبی

اگر با سنگ های طبیعی شناخت داشته باشید می‌دانید که انواع مواد اولیه فیروزه کم است و این باعث شده سنگ فیروزه یکی از سنگ های معدنی قیمتی و جالب به رنگ آبی است. مهم بودن سنگ فیروزه در بین صنعتگران و فعالان زمینه زیور آلات و چه در زمینه صنایع دستی خیلی زیاد است. رنگ سنگ فیروزه در زمینه آبی روشن تا سبز دیده می شود.

بهترین و با کیفیت ترین سنگ فیروزه از معادن ایران به خصوص نیشابور استخراج می شود. اضافه بر کشور ما ایران کشورهایی مثل مصر، آمریکا و مکزیک همچنین شامل معادن فیروزه هستند.علت مرغوبیت سنگ فیروزه نیشابور کیفیت و جالبیت رنگ آبی این سنگ است که در هیچ موقعیت دنیا مشابه آن پیدا نمی شود.همراه ما در مقاله ی انواع مواد اولیه فیروزه باشید.

این کار سبب شده است که فیروزه نیشابور ارزشی برای سنجش سنگ‌ فیروزه در همه جهان شود.اضافه بر رنگ زیبای این سنگ، یکی دیگر از علل اهمیت سنگ فیروزه استحکام زیاد و طول عمر آن است. به همین علت در صنایع دستی و زیورآلات نقش اساسی را ایفا می کند و کالا های فیروزه کوبی زیبا و مهمی با به کار بردن از این سنگ ساخته می شوند.

انواع مواد اولیه فیروزه

مرغوب ترین فیروزه برای کجاست؟

فیروزه نیشابور مناسب ترین و مرغوب ترین و البته پر هزینه ترین نوع فیروزه و بهترین انواع مواد اولیه فیروزه است. یکی از مشهور ترین معادن فیروزه جهان در مشهد جای دارد و به همین علت است که استان خراسان مرکز تراش فیروزه و معاملات فیروزه در جهان است. فیروزه‌ای که از معادن بیرون می آید را در مشهد در کارگاه‌ های فیروزه تراشی تراش می‌ دهند و بعد به بازار های دنیا وارد می‌کنند.

سنگ فیروزه شامل درجه سختی ۶ است و از سنگ‌ های آذرین است. دشواری این سنگ به اندازه ای است که می‌ شود با آن شیشه را برش داد. فیروزه در رنگ‌ های آبی، سبز و سفید موجود است. فیروزه در تاثیر حرارت تغییر رنگ می‌ دهد. به دلیل آن که حرارت دادن این سنگ سبب از دست رفتن آب آن می‌شود و سبب سیاه و تیره شدن آن می‌ شود.همراه ما در محتوای انواع مواد اولیه فیروزه باشید.

به همین علت است که می گویند کالا های فیروزه کوبی را برای طولانی زمان در معرض تابش مستقیم آفتاب جای ندهید.اگر با سنگ‌ های طبیعی شناخت داشته باشید می‌ دانید که سنگ فیروزه یکی از سنگ‌ های معدنی جالب به رنگ آبی است. مهم بودن سنگ فیروزه چه در بین صنعتگران و فعالان زمینه زیورآلات و چه در زمینه صنایع دستی خیلی زیاد است.

رنگ سنگ فیروزه در طیف آبی روشن تا سبز دیده می‌ شود.هدایای فیروزه‌ کوبی از جمله هدایای هنری : صنایع دستی اصفهان هستند که برای هر فرد و در شرایط های متفاوت مناسب می باشد. انتخاب این هدایا مشخص کننده خوش سلیقه بودن و فرهنگ بهتر شماست.امید واریم که از مقاله ی ما به عنوان انواع مواد اولیه فیروزه راضی بوده باشید.

اگر قصد دارید به همکار، مدیر یا رئیس، دوست یا همسر، مهمان یا عزیز دیگری هدیه زیبا و خارق العاده تهیه کنید هدایای فیروزه کوبی را از فراموش نکنید.همراه ما در ادامه ی مقالات سایت ده بازار باشید.

گذاشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X