فروشگاه صنایع دستی اینترنتی

نکاتی درباره ی صنایع دستی که باید بدانید

با توجه به مقاله ی فروشگاه صنایع دستی اینترنتی از وقتی که انسان خود را شناخت، برای تامین احتیاج های اولیه‌ی خود دست به عوض کردن طبیعت و به عبارتی فعالیت بر روی طبیعت زد.  نخستین دست‌ساخته‌ های بشر ابزارآلاتی بودند که برای شکار و دفاع از خود درست می کردند .

یکجانشینی بشر به سبب اشتغال به دامداری، سبب شد تا انسان به فکر درست کردن فرآورده‌ های مختلف از دید کارایی از نظر زینت بیفتد.در نتیجه مقاله فروشگاه صنایع دستی اینترنتی روستا های کوچک اولین زادگاه صنایع دستی به شمار می روند. با توسعه فنون و رشد تمدن‌ ها صنایع دستی همچنین رشد هروزه ای به خود گرفت.

صنایع دستی و یا هنر های صناعی از پر اهمیت ترین کالا های تولیدی هر کشوری است. این کالا ها شامل هر دو عملکرد تزئینی و به کار بردن در زندگی هروزه هستند که به شیوه های سنتی ساخته می‌ شوند.اگر چه که همه کالا های هنر های دستی کاربران خاص را دارند، ولی می شود بیان کرد که فرش های دستباف  از محبوب ترین کالا های صنایع دستی ایران به شمار می‌ روند.

ویژگی های صنایع دستی

با اهمیت به تعریف مقاله فروشگاه صنایع دستی اینترنتی و دیگر تعاریفی كه برای صنایع دستی عرضه شد، حال باید بدانیم یک کالا چه خصوصیت هایی باید داشته باشد که بتوانیم آن را صنایع دستی نامگذاری کنیم و یک صنایع دستی باید چه خصوصیت هایی داشته باشد.

انجام قسمتی از تولید بواسطه دست و ابزار دستی و همچنین حضور اثرگذار انسان در خدمات تولیدی و اماکن شخصی سازی و سفارشی‌ سازی آن در هر کالا، عدم مشابهت با کالا های دیگر یا دست کم نایاب بودن تشابهات، عدم احتیاج به سرمایه‌گذاری ثابت زیاد در پردازش تولید کالا،  شامل بودن اهمیت افزوده بیشتر نسبت به دیگر کالا ها، قابلیت بوجود آوردن و ارتقا در محیطی شامل از شهر و روستا و چادر عشایر، قابلیت منتقل کردن تجارب است.

ایران به دلیل تاریخ قدیم، گذشته ای زیاد در تهیه صنایع دستی  و خرید آن دارد. از جهتی داشتن اقلیم‌ هاي مختلف سبب شده تا صنایع دستی این کشور از تفاوت زیادی دارا باشد. فرش دستباف ایران یکی از معروف ترین آثار این زمینه است. اين اثر در شهر های متفاوت و بر اصول نقش و مدل هایی مختلف بافته می‌ شود.

این اختلاف در دیگر تولیدات مثل گلیم، پارچه، صنایع چوبی و فلزی مشاهده می‌ شود. گلیم، جاجیم، تولید ظروف مسی و نقره، سفالگری، معرق و میناکاری، خراطی، ملیله و سوزن‌دوزی، قلمکاری، خاتم‌کاری، تهیه کالا های متفاوتی از چرم و ساخت زیورآلات با طلا و نقره از پر اهمیت ترین و مشهور ترین صنایع دستی ایرانی است.

فروشگاه صنایع دستی اینترنتی

انواع صنایع دستی ایرانی

تولیدات ایرانی در زمینه صنایع دستی را می‌ شود بر اصول جنس تولیدات و ابزار هایی که برای تولید به کار برده می‌ شود، بخش بندی کرد.ما را در ادامه ی مقاله ی فروشگاه صنایع دستی اینترنتی همراهی نمایید.

بافت‌ هایی با به کار بردن از دار : دار شکلی مستطيل یا مربع است، ‌از جنس چوب یا فلز است. اين ابزار برای تولید کالا هایی برای قرار دادن بر روی زمین یا به شکل زینت مانند فرش، گلیم، قالی، قالیچه و جاجیم مورد کاربرد قرار می‌گیرد. این موارد معروف ترین صنایع دستی ایرانی است.

بافندگی با دست : از این گروه با نام نساجی سنتی هم یاد می‌ شود که شامل قدیمی‌ ترین صنایع دستی ایرانی است. این فعالیت با دستگاه‌ هایی صورت می‌ گیرد که همواره برای به کار بردن از آن باید دست و پا همزمان به عمل گرفته شوند. زری‌دوزی معروف ترین نوع بافت با دست در ایران است که مدل های آن از زمان ساسانی کشف شده است.

تهیه پارچه‌ های مخمل از معروف ترین مدل های این نوع از صنایع دستی ایرانی است.همراه ما در ادامه ی مقاله ی فروشگاه صنایع دستی اینترنتی باشید.

  • رودوزی :

این مدل از دوخت‌ ها را روکاری هم نام گذاری می کنند. در این شیوه بدون نقشه و طرحی پیشین، با انواع نخ، نقش‌ هایی روی پارچه‌ ها بوجود می آید. سوزن‌دوزی، پته دوزی، ملیله دوزی و گلابتون‌ دوزی از مدل های این نوع دوخت است.

  • سفالگری :

به کار بردن از خاک برای تولید وسایل و کالا های روزمره از اولین فعالیت‌ هاي بشر است. این فعالیت سال‌هاست علاقمندان زیادی در کل جهان به خود مختص کرده . آثار سفالی هم امکان کاربرد و هم بعد زینتی دارند. البته سرامیک‌ سازی و طراحی بر روی سرامیک هم در همین گروه قرار می‌ گیرد.

  • آبگینه :

شیشه با هر دفعه حرارت، امکان عوض شد شکل پیدا می‌ کند. به همين علت می شود اثری تازه ای از آن خلق کرد. شیشه و خرده‌‌شیشه های داغ با قیجی و انبر، صورت می‌ گیرند و اثری جالب بیافرند . ظروف شیشه‌ ای رنگی ایرانی از مورد علاقه ترین صنایع دستی معروف شده است.

  • چرم :

دباغی، شغلی قدیمی است. کالا های زیادی از چرم حیوانات در ایران تهیه می‌ شود؛ از انواع لباس و کیف و کفش گرفته تا بسته‌ هایی براي نگهداشتن کالا های گرانقیمت. پوستین و کلاه، از قدیمی‌ ترین و معروف ترین مدل های صنایع دستی تهیه شده از چرم است.

  • حکاکی :

قلمزنی و حکاکی بر روی اشیا برای جذاب تر شدن، از قدیمی‌ ترین هنر های ایرانی است. این فعالیت بر روی انواع فلز، سنگ و چوب صورت می گیرد و هر یک نامی جداگانه دارند. به عنوان نمونه حکاکی بر روی چوب، خراطی نامگذاری می‌‌ شود.

  • میناکاری :

نقاشی با مینا بر روی ظروف فلزی از جمله هنر هاي قديمي ایرانی است. مدل هایی از آن از در باستان‌ شناسي‌ هاي سايت‌ هاي دوره باستان هم دیده شده است. در واقعیت مدلی نگارگری بر روی ابزار فلزی است. از ظروف نگهداری جواهرات گرفته تا سلاح‌ های جنگی. زمانی ۵ هزار ساله را برای این هنر به حساب رفته است.

  • ساخت زیورآلات گرانقیمت :

طلا در دربار شاهان ایرانی مانند دیگر کشور ها، ارزش و اهمیت زیادی داشته است. از زمان جامعه های قدیم، تهیه اجناس گرانبهای طلا و نقره یکی از هنر ها و کار های مردم این سرزمین بوده. مدل های کاربردی و کوچک آن مثل انگشتر، امروزه جز صنایع دستی به حساب می‌ رود.امیدواریم که از مقاله ی فروشگاه صنایع دستی اینترنتی راضی بوده باشید.

فروشگاه صنایع دستی اینترنتی

خرید صنایع دستی

صنایع دستی موضوعی است در مقاله فروشگاه صنایع دستی اینترنتی که به بعضی از  صنایعی که توسط انسان ساخته شده، با دارا بودن فاکتور هایی خاص، اطلاق می‌ شود. انسان ها بعد از یکجانشینی آغاز به ساخت ابزار و وسایلی برای به کار بردن روزمره خود کرد که آن آثار را می‌ شود نخستین مدل های صنایع دستی دانست.

 با گذر زمان و بوجود آمدن شهرها و توسعه فعالیت‌ های اجتماعی، ابزاریکه توسط انسان ساخته شده، تنوع و عملکرد های بیشتری پیدا کرد. در این بین اختراع چرخ سفالگری هم تغیری شگرف بوجود آورد. خاک از اولین موادی بود که انسان‌ ها برای تهیه لوازم مورد احتیاج خود از آن بهره بردند.

تا سال‌ ها این ابزار ساخته شده فقط بعد کاربردی برای کار های روزمره را داشت. در اواسط انقلاب صنعتی اوضاع عوض شد. سرعت بالا توسعه صنایع و نابودی سنت‌ ها خیلی ها را نگران کرد و سبب افزایش اهمیت به این صنعت-هنر شد.اکنون صنایع دستی به آثاری بیانگر می‌ شود که با دست یا دست و ابزار برای به کار بردن روزمره یا اساسا به صورت وسایلی تزيینی به کار برده می‌ شود.

مواد اولیه تهیه صنایع دستی همواره به طور خام و از طبیعت گرفته می‌شود. به همین علت آثار تولید هر شهر و کشور، نمادی از طبیعت پیرامونی آن دارد. از جهتی این آثار بار فرهنگی و تاریخی دارند. همواره تصاویر و نقوشی که بر روی آن ها حک می شود از فرهنگ و تاریخ هر منطقه سرچشمه می‌ گیرد.

از دیگر خصوصیت های صنایع دستی می تواند این مورد باشد که اندازه آثار تولیدی بواسطه استادکاران و شاگران آن ها محدود است. همواره هر اثر خارق العاده است و شباهتی اساسی به دیگری ندارد. از جهتی آموزش در این زمینه،هراندازه در نکات بروز یافته به دانشگاه‌ها راه پیدا کرده.

ولی همچنان خدمات سنتی تلقی می‌ شود. به همين علت آموختن آن سینه به سینه، از نسلی به نسل دیگر انتقال یافته است.۱۰ ژوئن از سمت سازمان جهانی یونسکو به صورت روز صنایع دستی نامگذاری شده است.با ما در ادامه ی مقاله ی فروشگاه صنایع دستی اینترنتی همراه باشید.

صنایع دستی ایرانی

ایران به سبب تاریخ کهن، سابقه‌ ای زیاد در تهیه صنایع دستی دارد. از جهتی دارا بودن اقلیم‌ هاي مختلف سبب شده تا صنایع دستی این کشور از تنوع زیادی دارا باشد. فرش دستباف ایران یکی از معروف ترین آثار این زمینه است. اين اثر در شهر های متفاوت و بر اساس نقش و مدل هایی مختلف بافته می‌ شود.

این فرق در دیگر تولیدات مثل گلیم، پارچه، صنایع چوبی و فلزی مشاهده می‌ شود. گلیم، جاجیم، تهیه ظروف مسی و نقره، سفالگری، معرق و میناکاری، خراطی، ملیله و سوزن‌دوزی، قلمکاری، خاتم‌کاری، تهیه کالا های متفاوتی از چرم و ساخت زیورآلات با طلا و نقره از پر اهمیت ترین و معروف ترین صنایع دستی ایرانی است.

این رخداد تلاشی است برای محفوظ ماندن هنر هایی که سال‌هاست تهیه می‌ شوند و روشی برای حفظ و بقای آن ها.تعداد هنر ها و صنایع ‌دستی منسوخ و از یاد برده ایرانی در سال‌ های قبل زیاد شده است. خیلی از مسؤلان و کارشناسان سعی های زیادی را شروع كرده‌اند.همراه ما در مقاله ی فروشگاه صنایع دستی اینترنتی باشید.

 تا با آموزش نیرو های جوان و بازاریابی برای کالا های تهیه شده، مانع این شدند که  صنایع بومی از دست برود.

فروشگاه صنایع دستی اینترنتی

انواع صنایع دستی ایرانی

 تولیدات ایرانی در زمینه صنایع دستی را می‌ شود بر اساس جنس تولیدات و ابزار هایی که برای تولید به کار برده می‌ شود، بخش بندی بندی کرد.که این صنایع در فروشگاه صنایع دستی اینترنتی عبارت است از :

بافت‌ هایی با به کار بردن از دار :

دار شکلی مستطيل یا مربع شکل، ‌از جنس چوب یا فلز است. اين ابزار برای تولید کالا هایی برای قرار دادن بر روی زمین یا به صورت تزئینی مثل فرش، گلیم، قالی، قالیچه و جاجیم مورد کاربرد قرار می‌ گیرد. این گروه معروف ترین صنایع دستی ایرانی است.

بافندگی با دست :

به این گروه  عنوان نساجی سنتی هم داده می‌شود که از قدیمی‌ ترین صنایع دستی ایرانی است. این فعالیت با دستگاه‌ هایی صورت گرفته می شود که همواره برای به کار بردن از آن باید دست و پا همزمان کار کنند. زری‌دوزی که یک نوع بافت با دست در ایران از گذشته است که مدل های آن از زمان ساسانی کشف شده است. تهیه پارچه‌ های مخمل، ترمه، شمد، لنگ، روتختی و روفرشی از معروف ترین مدل های این نوع از صنایع دستی ایرانی است.

رودوزی :

این مدل از دوخت‌ ها را روکاری هم نامگذاری می کنند. در این شیوه بدون نقشه و مدل قبلی، با  نخ، نقش‌ هایی روی پارچه‌ها بوجود می آورند. سوزن‌دوزی، پته دوزی، ملیله دوزی و گلابتون‌دوزی از مدل های این نوع دوخت است.ما را در محتوای فروشگاه صنایع دستی اینترنتی دنبال نمایید.

سفالگری :

به کار بردن از خاک برای تهیه وسایل و ابزار روزمره از اولین فعالیت‌ هاي بشر است. این فعالیت سال‌ هاست طرفداران زیادی در همه دنیا دارد. آثار سفالی هم کاربرد استفاده  و هم بعد زینتی دارند. البته سرامیک‌سازی و طراحی بر روی سرامیک هم در همین گروه جای می‌ گیرد.

آبگینه :

شیشه با هر دفعه حرارت، کارایی تغییر شکل می گیرد . به همين علت می‌ شود اثری تازه از آن آفرید. شیشه و خرده‌‌ شیشه های داغ با قیجی و انبر، مدل خاصی می‌ گیرند و اثری جالب می آفرینند . ظروف شیشه‌ ای رنگی ایرانی از مورد علاقه ترین صنایع دستی معروف شده است.

چرم :

دباغی، شغلی از زمان گذشته است. کالا هایی زیادی از چرم حیوانات در ایران تهیه می‌ شود؛ از مدل های مختلف لباس و کیف و کفش گرفته تا بسته‌ هایی براي نگهداری کالا های پر هزین. پوستین و کلاه، از قدیمی‌ترین و معروف تر شدین مدل های صنایع دستی تهیه شده از چرم است.

حکاکی :

در محتوای فروشگاه صنایع دستی اینترنتی قلمزنی و حکاکی بر روی اشیا نوعی جالب و  از قدیمی‌ ترین هنر های ایرانی بشمار می رود. این کار بر روی مدل های فلز، سنگ و چوب انجام می‌ گیرد و هر یک نامی جداگانه دارند. به عنوان نمونه حکاکی بر روی چوب، خراطی نامگذاری می‌‌ شود.

میناکاری :

نقاشی با مینا بر روی ظروف فلزی از جمله هنر هاي قديمي ایرانی به شمار می رود. مدل هایی از آن از در باستان‌ شناسي‌ هاي سايت‌ هاي دوره باستان هم دیده شده است. در واقع مدلی نگارگری بر روی محصولات فلزی است. از ظروف برای نگهداری جواهرات گرفته تا سلاح‌ های جنگی. زمانی ۵ هزار ساله را برای این هنر به حساب برده اند.

درست کردن زیورآلات گرانقیمت :

طلا در دربار شاهان ایرانی مانند دیگر کشور ها، کاربرد و اهمیت زیادی داشته است. از زمان حکومت‌ های کهن، درست کردن زیورآلات با طلا و نقره یکی از هنر ها و فعالیت های مردم این سرزمین بوده. مدل های کاربردی و کوچک آن مثل انگشتر، اکنون جز صنایع دستی به حساب می رود.

فروشگاه صنایع دستی اینترنتی

هنرهای دستی به چه معناست

ما کارشناسان تیم ده بازار قصد داریم تا به شما عزیزان قبل از توضیح درباره ی فروشگاه صنایع دستی اینترنتی به ، موضوع جامع و گسترده هنرهای دستی بپردازیم و بگوییم که علت به وجود آمدن آن ها چیست و در اصل به چه مواردی هنر های دستی گفته می شود.

هنر های دستی به هنر هایی گفته می شود که انسان در زمان تاریخ زندگی خود با دستان توانگر خود درست می کرده است. به زمان ها خیلی قدیم اگر دقت کنیم، وقتی که نخستین پناهگاه انسان ها روستاهای اولیه بود. انسان اولیه همیشه به جستجو یک سرپناه و به جستجو درست کردن و کشف آنچه مورد احتیاجش بوده، می رفته است.

آشکار است که لوازم و وسایل ساخته شده به واسطه انسان ها درست شده است. انسان از وقتی که یکجانشین شد آغاز به ساخت فرآورده های بیشتری کرده است. خیلی از این فرآورده را همچین ظریف و زیبا درست کرده که می شود به جرات شروع هنر های دستی را به این زمان از تاریخ نسبت داد.

 انسان همیشه از وقت پیدایش خود به جستجو معیار های زیبایی شناسی بوده است. از آن وقت با توسعه بشریت و تمدن، هنر های دستی یا صنایع دستی همچنین توسعه کرده است آنچنان که اکنون مشاهده می کنیم هر نقطه  منطقه ای صنایع و هنر های دستی ویژه به خود را دارد. با ما در ادامه ی مقاله ی فروشگاه صنایع دستی اینترنتی همراه باشید.

هنر های دستی اکنون به قسمت خیلی مهمی از کالا های کشور ها تغییر یافته است. همانگونه که مناسب ترین تور های ماهیگیری را در ونیز ایتالیا، مناسب ترین ظروف مسی را در زنجان و مناسب ترین گیوه های کردی را در هورامان می شود یافت.

هنر های دستی در ایران

موردی که در مورد هنر های دستی در محتوای فروشگاه صنایع دستی اینترنتی خیلی مهم است این است که اضافه بر آن که از بعد های زیبایی شناسی دارا هستند، در کنار این در زندگی هروزه همچنین قابل کاربرد هستند. این جالب ترین مدل کاربردی شدن هنر در زندگی انسان هاست. شما یک تابلو نقاشی را خریداری می کنید.

نقاشی یک هنر بصری است و باید آن را تماشا کرد و از آن لذت برد، در صورتی که جام های سفالین، حصیر های چوبی بافته شده بواسطه دست را در زندگی هروزه می توانید  مشاهده کنید و از آن ها استفاده کنید . هرچند اکنون می توان از هنر های دستی بصورت مجسمه ها و المان های هنری همچنین در طراحی کردن به کار برد.

به جرات می توان در مقاله فروشگاه صنایع دستی اینترنتی ، هنرهای دستی در ایران، اساسی ترین مدل هنر در تاریخ و تمدن ایران به شمار می آیند. هنر های دستی در ایران یکی از اساسی ترین قطب های این هنر در همه جهان به شمار می آید. تمام موارد در مورد هنر های دستی چیست؟

آنچه با دستان انسان ها درست می شود و قسمتی از هویت و گذشته ی آن ها محسوب شده است را هنر های دستی نامگذاری می کنند . هنر های دستی را قسمتی از هنر های سنتی می دانند که روح متعالی هنر را در خود بوجود آورده  و در زندگی فردی و اجتماعی انسان ها داخل می شود.

 توجه داشته باشید، خیلی مهم است این مورد، هنر های دستی اساسا بواسطه دست درست می شوند و این فرق آشکار این هنر با دیگر ساخته های مکانیکی و شبیه است. صنایع دستی را می شود به اندازه نامحدود تهیه کرد. هنر های دستی از مصالح و مواد اولیه ی بومی و طبیعی به کار می برد. به همین علت  است که هر هنر دستی را ویژه  منطقه ای خاص خواهید دانست.

صنایع دستی یا هنر های دستی کدام یک؟

خوب است همین الان در مقاله فروشگاه صنایع دستی اینترنتی بیان کنیم هنر های دستی ممکن است موردی مناسب تری برای این هنر ها باشد. صنایع را خوب است به آنچه به طور مکانیکی و انبوه تهیه می شود لقب داد. هنر های دستی آن اندازه مهم و با اهمیت شده است که در موزه ها وگالری ها به تماشا درمی آیند.

در دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی همچنین به طور رشته ی دانشگاهی درآمده است. سفالگری را در نظر داشته باشید. ممکن است سفال های لالجین به گوشتان خورده باشد به دلیل آن  که این شهر را زیر نظر عنوان پایتخت سفال جهان می دانند. ظروف گلی و سفالی از روزگاران خیلی قدیم در بین انسان ها وجود داشته است.همراه ما در مقاله ی فروشگاه صنایع دستی اینترنتی باشید.

پس از آن چرخ سفالگری اختراع شد و این به صورتی بیان شد که یک تحول شگرف در هنر سفالگری به حساب می آمد. به صورتی که با مرور زمان ظرف های خوب تر، شیک تر، زیباتر و مقاوم تر بوجود آمدند. آن طور که هنر سفالگری به اندازه زیاد خود می رسد. هنر نقاشی و مینیاتور ایرانی همچنین بر روی این ظرف ها به اجرا در می آید و اهمیت آن را دو برابر می کند.

فروشگاه صنایع دستی اینترنتی

علت هنرهای دستی؟

ممکن است اگر در تاریخ سفر کنیم و به قدیم برگردیم، ارتباط نزدیکی بین پیدایش نخستین تمدن ها با یکجانشین شدن انسان ها و پیدایش هنر های دستی بیابیم . یکجا نشین شدن و آغاز کردن کشاورزی آغازی بود که انسان به زندگی خود اهمیت بیشتر بدهد و دست به کار تهیه هنر بزند.

به صورتی که بخواهد آنچه که در فکر دارد را درست کند و از آن کاربرد و بهره ی ویژه ای ببرد. اکنون در قالب نمایشگاه های ملی و بین المللی، آثار دست ساز و هنر های دستی به تماشای افراد در می آید. حتی فروشگاه های اینترنتی همچنین وجود دارند که در مقطع جهانی در زمینه خرید و فروش هنر های دستی خدمات انجام می دهند.

فناوری و صنعت ماشینی همه زندگی انسان مدرن را احاطه کرده است. به همین علت هنر های دستی و درست شده با دست اهمیت دو برابر دارند. جواهرآلات دست ساز، کیف های دست ساز تا ماشین ها و ساعت های دست ساز، هم از دید مبلغ هم دید علاقه افراد خیلی سرتر از عناوین مشابه صنعتی هستند.

 فرق این دو مورد  آیا به جز دارا بودن روح  هنر در آثار دستی است؟ آیا بین تولید زیاد کیف های پلاستیکی و ساخت یک کیف دست ساز چرمی که ماه ها زمان می برد، فرقی نیست؟ هنرمندان و علاقمندان به صنایع دستی در دنبال این هستند که بتوانند هنر خود را به مناسب ترین روش به دنیا معرفی کنند.

مثل دیگر شاخه های هنر که شامل موسیقی و نقاشی و غیره، هنر های دستی همچنین در بطن خود با تخیل و مهارت برجاست. تخیل و مهارت زیاد در ایده پردازی و ظرافت زیاد در درست کردن باعث می شود اثر هنری دستی اهمیت و بهای چند برابر داشته باشد.

ما به محصولاتی که با دست درست شده اند اهمیت بیشتری می دهیم به دلیل آن که ارتباط مناسب تری با آن ها برقرار می کنیم. این اساسی ترین بخش ماجراست.امیدواریم که از محتوای فروشگاه صنایع دستی اینترنتی راضی بوده باشید.همراه ما در ده بازار باشید…

بیشتر بدانید : وسایل سفالگری

گذاشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X