وسایل سیاه قلم را در این پست به طور جزیی به بررسی پرداخته و در مورد آن به بررسی می پردازیم چرا که نقاشی سیاه قلم یکی از زیباترین شاخه های هنرهای تجسمی است که در واقع می توان آن را به نوعی مادر نقاشی های دو بعدی بر روی سطوح کاغذ ، مقوا ، بوم و … دانست .

مداد طراحی
اولین و مهم ترین  ابزار در طراحی سیاه قلم مداد را می توان نام برد . یک مداد خوب تلقی می شود که با استاندارد بالای خود خطوطی قوی و چشم نوازی را یتواند برای شما خلق کند .

وسایل سیاه قلم – پاک کن خمیری
جنسیت این پاک کن دقیقا همانند خمیر بازی بچه هاست و با خاصیت چسبندگی که دارد وقتی روی سطح کاغذ و یا مقوا کشیده میشود به سادگی خطوطی که با مداد و یا سایه هایی که با ابزار سیاه قلم (به غیر از کنته) کشیده شده است را محو و پاک میکند . بزرگترین مزیت این پاکن جنسیت خمیری آن است که به ما کمک میکند تا آن را به راحتی شکل داده و برای پاک کردن نقاط خیلی کوچک و یا سطوح گسترده تر استفاده کنیم . و دیگر مزیت بزرگ این پاک کن این است که همانند پاک کن های معمولی پلیسه نمی دهد و درواقع از پاک کن چیزی کنده نمی شود که سطح کاغذ را کثیف کند و تمام سیاهی و رنگها را به خود می گیرد .

 پاک کن اتودی :
یکی از جالب ترین وسایل مورد نیاز سیاه قلم مخصوصا در طراحی چهره است ، که در کشیدن تار مو ، بافت های نوری و یا بازتابهای نور و… کاربرد فوق العاده ای دارد .مغز پاک کن اتودی به راحتی قابل تعویض و بصورت جداگانه نیز فروخته می شود .

وسایل سیاه قلم – قلموی سرتخت (بهترین انتخاب برای سیاه قلم) :
از ابزار قلمو برای سایه زدن استفاده می کنیم ، معمولا با کنته b3 بر روی مقوایی جداگانه رنگ گزاشته و از آن به عنوان پالت استفاده می کنیم و با کشیدن قلمو روی قسمت رنگی شده ، قلمو را به رنگ آغشته می کنیم و با آن روی سطح مقوا را سایه می زنیم ، یکی دیگر از روشها این است که کف دریا و زغال کرتاکالر شماره ۴۰۷۰۲ را با کاتر پودر کرده و از ترکیب آن دو رنگی روشن درست میکنیم و با قلمو و آن رنگ بر روی سطح کاغذ ، حجم مورد نظر را سایه میزنیم .
بهترین مارک قلمو مارک Pars Art به شماره جنسیت ۱۱۱۱ و شماره جنسیت ۱۱۰۲ می باشد که هرکدام سایزهای متفاوتی دارند که برای سایه زدن قسمتهای مختلف طرح مناسب است .

کاغذ طراحی :
برای انتخاب زمینه طراحی انتخابهای متفاوتی وجود دارد که می توان به مقوای اشتنباخ یا فابریانو اشاره نمود . که تفاوت فاحش آن ها در میزان بافت و رنگ آن است به این صورت که مقوای فابریانو سفیدتر و دارای بافتی نرمتر به نسبت مقوای اشتنباخ می باشد و انتخاب آنها بستگی به سبک نقاش و متریال مورد استفاده او بستگی دارد.

درباره فاطمه رحیمی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *