مصاحبه

مصاحبه با علیرضا جعفری موسس سایت ده بازار ، علیرضا جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری رستاخیز، به بررسی اهداف و افق‌های شرکت «سرزمین جاوید مارشنان- سایت ده بازار» پرداخت و اظهار داشت: شرکت سرزمین جاوید مارشنان در زمینه تولید انواع صنایع‌دستی اعم از میناکاری، خاتم‌کاری، فیروزه کوبی و کارهای چرم فعالیت دارد؛ بر این اساس سعی تمام مسئولان این شرکت بر این مدار استوار است که هرروز بر کیفیت و اصالت کالاهای خود بیشتر اهتمام داشته باشد.

مؤسس و مدیرعامل شرکت سرزمین جاوید مارشنان با تأکید بر این‌که شناساندن کیفیت و آثار روحی روانی این محصولات در توضیح و تبیین جایگاه ایران در اذهان جهانی نقش به سزایی دارد، ابراز داشت: به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم به بیش از ۵۰ نفر در این مجموعه فعالیت دارند.

جعفری در ادامه با انتقاد از مفهوم شناخته‌شده در حوزه کار و استخدام نیروی انسانی گفت: در زمینه منابع انسانی متأسفانه باید گفت شغل و استخدام برای افراد نامفهوم است تا جایی که نیروهای آماده‌به‌کار شناخت خاصی از مقوله استخدام و کار ندارند؛ بر این اساس نیروی مستعد در بازار اکثراً به دنبال کارهای مدیریتی و به قول عامیانه پشت‌میزنشینی هستند این در حالی است که شأن و شخصیت بیشتر کارها موجود در بازار از مقام و رتبه والایی در حوزه اعتبارات اجتماعی برخوردار هستند.

مؤسس و مدیرعامل شرکت سرزمین جاوید مارشنان به توضیح برخی از مشکلات برخاسته از نوع قانون‌گذاری پرداخت و ابراز داشت: متأسفانه در بیشتر مواقع قانون دست کارفرمایان «و یا بهتر عرض کنم کارآفرینان» را بسته است و در لوای حمایت از نیروی کار قدرت ریسک و افزایش تولید را از آن‌ها می‌گیرد؛ بر این اساس به نظر می‌رسد حتماً باید بازبینی‌هایی در این زمینه انجام پذیرد.

مصاحبه ده بازار

جعفری با تأکید بر این‌که ارزش‌گذاری به صنایع‌دستی و هنرمند و اینکه هنرمندان صنایع‌دستی از سمت مسئولان تجلیل نمی‌شوند و نقش هنر و هنرمند کمرنگ شده است، تصریح کرد: متأسفانه هر جا هم که تقدیری صورت می‌گیرد، خیلی به‌صورت کلیشه‌ای و یا تبلیغاتی به نفع مسئولان است.

مؤسس و مدیرعامل شرکت سرزمین جاوید مارشنان در تحلیل ایران در حوزه فعالیتی شرکت تحت اشراف خود گفت: صنایع‌دستی هر کشور و جماعتی نماد روحیه و نظرات و ایده‌های آن کشور و جماعت است.

وی افزود: باید توجه داشت که به طبع از آثار هنری و صنایع‌دستی ایرانیان می‌توان به روحیه‌ی لطیف و شوق سرشار آنان پی برد؛ بر این اساس با توجه به اینکه امسال سال حمایت از کالای ایرانی است امید است که رشد و توسعه در این زمینه که نه‌تنها کالای ایرانی است بلکه از تاریخ کهن و اصیل ایرانی نیز سرچشمه می‌گیرد به چشم بخورد.

جعفری معرفی صنایع‌دستی هر شهر و استان از طریق رسانه‌ها به مردم و فرهنگ‌سازی نسبت به استفاده از این محصولات را یکی از راه‌های توسعه تولید در این حوزه توصیف کرد و اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی در ادبیات ما عبارت است از یکدل شدن آحاد مردم و همبستگی آنان برای پیشبرد کشور و جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنند؛ بر این اساس مردم با خرید محصولات ملی به تولیدکنندگان کمک کرده و تولیدکنندگان هم با بالا بردن کیفیت ضمن ارزش و احترام به مصرف‌کنندگان خواسته‌های به‌جای آن‌ها را برآورده کنند.

مؤسس و مدیرعامل شرکت سرزمین جاوید مارشنان با تأکید بر این‌که اقتصاد مقاومتی راه‌حل برون‌رفت از مسائل امروز ما در حوزه اقتصاد و تولید است، گفت: مهم‌ترین تسهیلات مردمی برای ادامه مسیر «ده بازار» این است که «مرم ما را جدای از خود ندانند و با ارائه پیشنهاد‌های سازنده خود و نواقص احتمالی که ما داریم به هرچه بهتر شدن محصولات شرکت خودشان ده بازار کمک کنند»

جعفری در توصیف افق‌های «ده بازار» گفت: با امید بر خدا قصد داریم به‌صورت گسترده‌تر صنایع‌دستی اکثر شهرهای ایران را به مجموعه خود اضافه کنیم و گامی بزرگ در صادرات محصولات ده بازار به سراسر دنیا باشیم.

مؤسس و مدیرعامل شرکت سرزمین جاوید مارشنان از آمادگی مجموعه خود برای صادرات گسترده خبر داد و ابراز داشت: متأسفانه بی‌ثباتی بازار و به‌خصوص تحریم‌ها مقداری روند کار را با مشکل مواجه کرده این در حالی است که انشاءلله با برنامه‌ریزی‌هایی که در حال انجام است بتوانیم آن‌ها را پشت سر بگزاریم.

گفتنی است شرکت سرزمین جاوید مارشنان(سایت ده بازار) طی اطلاعیه‌ای جویندگان کار دعوت به همکاری کرده است.

در این اطلاعیه آمده است که«در راستای افزایش میزان فروش محصولات صنایع‌دستی خود اقدام به جذب بازاریاب در سطح کشور می‌کند .

شرایط اعلام‌شده برای جذب بازاریاب از قرار زیر است:
•بازاریاب می‌بایست در زمینه فروش محصولات صنایع‌دستی تخصص و باتجربه باشد.
•همکاری ده بازار به مدت ۲ ماه به شکل آزمایشی همکاری آغاز می‌شود و بعد از ۲ ماه در صورت رضایت طرفین قرارداد و سفته بابت ضمانت حسن انجام کار گرفته می‌شود.»

 

گذاشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.